dissabte, 8 de setembre del 2012

Aprèn a estimar-te a tu mateix


Comença per tu mateix

 Les següents paraules estan inscrites en la tomba d'un bisbe (1100 dc) a la cripta de l'abadia de Westminster:

Quan jo era jove i lliure i la meva imaginació no coneixia límits, somiava amb canviar el món. A mesura que em vaig anar fent gran i més prudent, vaig descobrir que el món no canviaria, de manera que vaig escurçar una mica la visió i vaig decidir canviar només el  meu país.

Però això també semblava inamovible.

En arribar  a la meva maduresa, en un últim i desesperat intent, vaig decidir avenirme a canviar només la meva família, als éssers que tenia més pròxims, però ai!, Tampoc ells van voler saber res de l'assumpte

I ara que em trobo al meu llit de mort, de sobte m'adono:

Només que hagués començat per canviar jo mateix, amb el meu sol exemple hauria canviat la meva família.

I llavors, mogut per la inspiració i l'estímul que ells m'oferien, hauria estat capaç de millorar el meu país i qui sap si fins i tot no hagués pogut canviar el món.
                                                                                             Anònim



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada